בתי ספר וגני ילדים

במוזיאון מגוון הדרכות לגילאים השונים. לכל הדרכה שני חלקים: סיור מודרך במוזיאון ופעילות משלימה בכיתת המוזיאון.
נושאי ההדרכה מותאמים לתכני ההדרכה של משרד החינוך לשכבות הגיל השונות, אך יש לנו גם נושאי הדרכה נוספים. מוזמנים לפנות אלינו במייל: adamvechai@gmail.com.

לגן הילדים
חדר פלאות 
סיור פעיל ומלא משחקים, שבמהלכו יכירו הילדים את עולם המוזיאון, יתבוננו מקרוב במגוון פוחלצים, יתקרבו דרכם לעולם בעלי החיים וילמדו להבדיל בין זוחלים, עופות ויונקים. 

לכיתות א’- ג’: 
תיבת נוח
*מתאים לתוכנית הלימודים בנושא מערכות אקולוגיות, המגוון בטבע, בעלי חיים וסביבות חיים, וכן לתוכנית הלימודים במקרא.
בהדרכה זו יוצאים התלמידים למסע חקר, שבו הם נכנסים לנעליו של נוח ומנסים להתמודד בכוחות עצמם עם האתגרים שניצבו בפניו: כיצד מבדילים בין זכר לנקבה? לא תמיד זה כל כך פשוט… איך מתאימים “תפריט” לבעל חיים צמחוני? ולבעל חיים טורף? ולאוכל כול? ואיך זה קשור למבנה גופם של בעלי החיים?

משך הפעילות: כשעתיים. ניתן להדריך ארבע כיתות בו־זמנית.

לכיתות א’- ג’: 
תיבת נוח
*מתאים לתוכנית הלימודים בנושא מערכות אקולוגיות, המגוון בטבע, בעלי חיים וסביבות חיים, וכן לתוכנית הלימודים במקרא.
בהדרכה זו יוצאים התלמידים למסע חקר, שבו הם נכנסים לנעליו של נוח ומנסים להתמודד בכוחות עצמם עם האתגרים שניצבו בפניו: כיצד מבדילים בין זכר לנקבה? לא תמיד זה כל כך פשוט… איך מתאימים “תפריט” לבעל חיים צמחוני? ולבעל חיים טורף? ולאוכל כול? ואיך זה קשור למבנה גופם של בעלי החיים?

משך הפעילות: כשעתיים. ניתן להדריך ארבע כיתות בו־זמנית.

לכיתות ד’- ו‘ 
התאמה לסביבה 
כל בעל החיים מותאם היטב לסביבת המחיה שלו; אחרת הוא לא היה שורד. דרך סיור במוזיאון ומערך ניסויים במרכז הלימודי נגלה כיצד מתבטאות התאמות אלה: נכיר התאמות מבניות המאפשרות תנועה יעילה באוויר ובמים, התאמות התנהגותיות המאפשרות לבעל החיים לשרוד בתנאי חום קיצוני במדבר ונבחן קשרים שונים בין בעלי חיים בסביבת המחיה וכיצד הם משפיעים על דרך המחיה. 

משך הפעילות: כשעתיים. ניתן להדריך שתי כיתות בו־זמנית. 

לחטיבות ביניים 
אור וראייה 
*מתאים לתוכנית הלימודים בנושא אנרגיה – אנרגיית קרינה, מערכות ותהליכים ביצורים חיים, אורח חיים בריא 
אנחנו מסתמכים כל כך הרבה על חוש הראייה, אבל איך בעצם הוא עובד?
במהלך סיור חקר במוזיאון נבחן את חוש הראייה של האדם ושל בעלי חיים שונים, נכיר את חלקי העין ונגלה מדוע אי אפשר לראות צבעים בחושך. במרכז הלימודי נערוך ניסויים, שבהם נכיר תופעות שונות הקשורות באור ונכין לשכה אפלה (קמרה אובסקורה).

משך הפעילות: כשעתיים. ניתן להדריך שתי כיתות בו־זמנית.

לחטיבות ביניים 
אור וראייה 
*מתאים לתוכנית הלימודים בנושא אנרגיה – אנרגיית קרינה, מערכות ותהליכים ביצורים חיים, אורח חיים בריא 
אנחנו מסתמכים כל כך הרבה על חוש הראייה, אבל איך בעצם הוא עובד?
במהלך סיור חקר במוזיאון נבחן את חוש הראייה של האדם ושל בעלי חיים שונים, נכיר את חלקי העין ונגלה מדוע אי אפשר לראות צבעים בחושך. במרכז הלימודי נערוך ניסויים, שבהם נכיר תופעות שונות הקשורות באור ונכין לשכה אפלה (קמרה אובסקורה).

משך הפעילות: כשעתיים. ניתן להדריך שתי כיתות בו־זמנית.

לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים: 
מוזיאון האדם והחי מציע חלק מן התוכניות גם לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. הפעילויות מותאמות לצורכי התלמידים בתוך תיאום עם צוות החינוך של הגן/בית הספר.
לתיאום פעילות ניתן לשלוח מייל לכתובת adamvechai@gmail.com, ואנו ניצור עמכם קשר.