fbpx

בתי ספר וגני ילדים

אנו במוזיאון מאמינים כי למידה משמעותית מבוססת על חוויה, עשייה פעילה, סקרנות ופליאה.
סיור במוזיאון, בשילוב פעילות במרחב הלימודי ובגינת המוזיאון, מאפשרים סביבה ייחודית ללמידה חוץ כיתתית
ושימוש במיומנויות למידה מגוונות ונרחבות.

מוזיאון האדם והחי יוצא השנה במבצע חורף אטרקטיבי!

20% הנחה לבתי ספר וגנים שיזמינו סיורים לחודשים נובמבר – פברואר בשנת הלימודים תשפ”ה, מותנה בהזמנה ישירה של בית הספר או הגן.

כל הסיורים משלבים הדרכה מפעילה במוזיאון, הדגמות ומשחקים סביב הנושא אותם מעביר צוות הדרכה מקצועי ומיומן ומייצרים חוויה מלמדת ומגבשת לכל הכיתה.

אנו מזמינים אותך למצוא פעילות שמתאימה לכיתה שלך בקטלוג הפעילות החינוכית שלנו שמותאמת לתוכניות הלימוד של שכבות הגיל השונות.

לקטלוג פעילות תשפ”ה במוזיאון ולפרטים לחצו כאן

לא מצאתם פעילות? נשמח לסייע ולתפור סיור ייחודי שמתאים לכם.

לפרטים נוספים נא להתקשר ל- 050-9963313

ילדי גן – כיתה ב’

חוקרי טבע צעירים 

מתי בפעם האחרונה עצרתם להתבונן על עץ בשלכת? לחפש צורות בעננים? להקשיב לציוצי הציפורים?
העולם סביבנו מלא בתופעות טבע מרתקות ומעוררות סקרנות שמתרחשות גם בסוואנות באפריקה אך גם קרוב לבית, בטבע העירוני שמקיף אותנו יום יום.
בפעילות נהפוך יחד לחוקרי טבע ונבחן את כלי החקר שעומדים לרשותנו במפגש עם העולם.
נשאל יחד שאלות על תופעות מעניינות ונגלה דרך תערוכות המוזיאון, משחקים והתנסויות כיצד ניתן לחקור אותן יחד וללמוד עליהן עוד.

פעילות ייחודית בתערוכה החדשה
”המוזיאון הראשון שלי“ (אוקטובר 24 עד יוני 25)

ילדי גן – כיתה ב’

חדר פלאות 
מה זה פוחלץ? אילו שלדים יש למוזיאון בארון? ואיך מחליטים מה להציג בתערוכות?
יחד נצא למסע בין הגלוי לנסתר, מחדרי הפלאות של פעם ועד מוזיאוני הטבע של היום. דרך חקירה ותצפית על אוספי המוזיאון והתערוכות נוכל להעלות שאלות על מקומו של הטבע במוזיאון ובחיינו.

ילדי גן – כיתה ב‘

צבע בטבע
האם כדאי לבעל חיים להיות צבעוני? למה בעלי חיים “מתחפשים”? ומה צבעים אומרים לנו ללא מילים? דרך תצפית בתערוכות המוזיאון ומשחקים יחקרו הילדים את תפקידי הצבעים בעולם החי ובעולמנו.

במהלך הסיורים נתמקד בפיתוח מיומנויות התבוננות, חשיבה יצירתית ואוריינות מדעית.

כיתות א’ – ג’

חושים

האם נחש “רואה” חום? מהו חוש שישי? והאם אנחנו
שומעים כל מה שהעטלפים אומרים? יחד נצא למסע רב
חושי בו נתנסה ונבחן את יכולות החושים שלנו, נחקור
האם לכולנו אותה מסננת חושית ונגלה חושים מפתיעים
של בעלי חיים.

במהלך הסיור נשים דגש על פיתוח מודעות עצמית,
רפלקציה ואוריינות מדעית.

כיתות א’ – ד’

אימוג‘ים בימי אדם הקדמון

איך דיברו לפני המצאת הפלאפון? כיצד נראו
האימוג‘ים הראשונים? והאם ניתן לדבר ללא
מילים?
פעילות העשרה חוויתית על תקשורת בימי
האדם הקדמון בה נחקור עם הילדים את אורחות חייו ואמצעי התקשורת שעמדו לרשותו דרך התנסות ומשחק.
הפעילות כוללת ביקור בתערוכת האדם הקדמון, משחק עם כלים משוחזרים, הכרות עם בעלי חיים דרך מפגש עם פוחלצים ושלדים, סדנת תיפוף, ציורי מערות והפתעות נוספות.

במהלך הסיורים נתמקד בפיתוח מיומנויות חקר, חשיבה יצירתית ואוריינות מדעית.

כיתות ב’ – ו’

תצפית

מה הקשר בין התכנית האח הגדול לחוקרי טבע? האם
אנחנו מתצפתים רק בעזרת העיניים?
מה אנחנו באמת רואים וכמה אנחנו ממציאים?
מפגש מרתק על עקרונות התצפית המדעית ותרומתה
למחקר על עולם החי בו נתנסה בחקירת עקרונות זואולוגים
במוזיאון ובפארק הלאומי על ידי החושים שלרשותנו בלבד.

במהלך הסיור נשים דגש על פיתוח מיומנות תצפית, מיון וחשיבה ביקורתית.

כיתות א’ – ג’

חושים

האם נחש “רואה” חום? מהו חוש שישי? והאם אנחנו שומעים כל מה שהעטלפים אומרים? יחד נצא למסע רב חושי בו נתנסה ונבחן את יכולות החושים שלנו, נחקור האם לכולנו אותה מסננת חושית ונגלה חושים מפתיעים של בעלי חיים.

במהלך הסיור נשים דגש על פיתוח מודעות עצמית, רפלקציה ואוריינות מדעית.

כיתות א’ – ד’

אימוג‘ים בימי אדם הקדמון

איך דיברו לפני המצאת הפלאפון? כיצד נראו
האימוג‘ים הראשונים? והאם ניתן לדבר ללא
מילים?
פעילות העשרה חוויתית על תקשורת בימי
האדם הקדמון בה נחקור עם הילדים את אורחות חייו ואמצעי התקשורת שעמדו לרשותו דרך התנסות ומשחק.
הפעילות כוללת ביקור בתערוכת האדם הקדמון, משחק עם כלים משוחזרים, הכרות עם בעלי חיים דרך מפגש עם פוחלצים ושלדים, סדנת תיפוף, ציורי מערות והפתעות נוספות.

במהלך הסיורים נתמקד בפיתוח מיומנויות חקר, חשיבה יצירתית ואוריינות מדעית.

כיתות ב’ – ו’

תצפית 

מה הקשר בין התכנית האח הגדול לחוקרי טבע? האם אנחנו מתצפתים רק בעזרת העיניים?
מה אנחנו באמת רואים וכמה אנחנו ממציאים?
מפגש מרתק על עקרונות התצפית המדעית ותרומתה למחקר על עולם החי בו נתנסה בחקירת עקרונות זואולוגים במוזיאון ובפארק הלאומי על ידי החושים שלרשותנו בלבד.

במהלך הסיור נשים דגש על פיתוח מיומנות תצפית, מיון וחשיבה ביקורתית.

כיתות ג‘- ד‘

להיות בכושר

האם תנין מצחצח שיניים? האם דובים באמת אוכלים דייסה? איך נמרים עושים התעמלות?
מה בין הרגלי בעלי החיים לכושר הישרדות? מה צריכים בני האדם כדי לשרוד ואיך נחזק כלים אלו?
דרך תנועה, משחק ותצפית נבחן את הקשר בין כושר וכשירות וננסה לשפרם!

במהלך הסיור נשים דגש על פיתוח מיומנות תצפית, רפלקציה ואוריינות מדעית.

כיתות ד‘-ו‘

התאמה לסביבה 

האם תמיד יש יתרון לחזק? מדוע המגוון חשוב להשרדות?
ואיך משפיעה הסביבה על התכונות שלנו? השרדות – הסיפור האמיתי! דרך סיור פעיל במוזיאון ומערך ניסויים במרכז הלימודי נכיר את יחסי הגומלין הקיימים בין בעלי חיים ונבחן את חשיבות ההתאמה המבנית וההתנהגותית לסביבת חיים
אצל בעלי החיים ואצלנו.

במהלך הסיור נשים דגש על פיתוח מיומנות תצפית, חשיבה הקשרית וכלי חקר.

כיתות ד’-ו’

מה קשור? 

מי דומה לי ומי שונה? מה הופך אותי לשייך לקבוצה
מסויימת? ובטבע? האם בעלי החיים מחליטים על הסדר או
אנחנו? בני האדם שואפים ליצירת שפה משותפת וסדר
בעולם, אך לפי מה אנחנו ממיינים? האם יש דרכים שונות
לעשות זאת? התלמידים יצאו למסע התבוננות בעולם הטבע
ובעולמם הפנימי ליצירת הקשרים המבוססים על העולם
הזואולוגי והאקולוגי, כמו גם על העולם החברתי והאנושי.

במהלך הסיור נשים דגש על פיתוח מיומנות תצפית, רפלקציה וכלי חקר.

 

כיתות ד’-ו’

מה קשור? 

מי דומה לי ומי שונה? מה הופך אותי לשייך לקבוצה
מסויימת? ובטבע? האם בעלי החיים מחליטים על הסדר או אנחנו? בני האדם שואפים ליצירת שפה משותפת וסדר בעולם, אך לפי מה אנחנו ממיינים? האם יש דרכים שונות לעשות זאת? התלמידים יצאו למסע התבוננות בעולם הטבע ובעולמם הפנימי ליצירת הקשרים המבוססים על העולם
הזואולוגי והאקולוגי, כמו גם על העולם החברתי והאנושי.

במהלך הסיור נשים דגש על פיתוח מיומנות תצפית, רפלקציה וכלי חקר.